יום חמישי, 14 ביולי 2011

חוק "העדפת מוצרי ההתנחלויות" אושר; חבר הכנסת כבל: יום שחור לדמוקרטיה הישראלית

ברוב של 54 מול 21 אישרה הכנסת את החוק השנוי במחלוקת המורה למדינה להעדיף מוצרי התנחלויות על פני מוצרים מתוך תחומי הקו הירוק. ראש הממשלה נתניהו: נצחון היסטורי של ישראל על אויביה
ynet
עדכון אחרון: 13.07.12, 00:12

לאחר דיון סוער אישרה היום הכנסת בקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק חובת המכרזים, שזכה לכינוי "חוק העדפת מוצרי ההתנחלויות". החוק, שאותו הגישו חברי הכנסת יריב לוין מהליכוד וניסים זאב מש"ס, קובע שעל מוסדות המדינה, כולל צה"ל ומשרדי הממשלה, להעדיף רכישת מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק על פני מוצרים שיוצרו בתוכו, כל עוד הפער במחירים אינו עולה על 50%.

בשנה שעברה עבר בכנסת התיקון לחוק חובת המכרזים התשנ"ב-1992 שהגישה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לפיה על צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר להעדיף במכרזים מוצרי טקסטיל ישראלים על פני מוצרים מיובאים. חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), אחת מיוזמות התיקון החדש, אמרה שהוא התבקש לאור בידודה הגובר של ישראל בעולם.

"התיקון לחוק המכרזים הוא המשך טבעי לחוק של יחימוביץ'," הוסיפה קירשנבאום.

לפני כחודשיים החליטו בלגיה, הולנד וספרד לאסור על מכירת מוצרים ישראלים ברשתות השיווק לאחר שהמדינה סרבה לסמן מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק. יוזמה כלל-אירופית להחרמת מוצרים ישראלים צפויה לעלות להצבעה בפרלמנט האירופי בשטרסבורג כבר בחודש ספטמבר הקרוב.

"האנטישמים באירופה החליטו להפלות בין דם יהודי לדם יהודי," אמר חבר הכנסת יעקב כץ (כצל'ה) ממפלגת האיחוד הלאומי. "היום הוכחנו להם שמבחינתנו דין עפרה כדין תל-אביב."

האגודה לזכויות האזרח, מצידה, אמרה שתעתור לבג"צ נגד החוק משום שלטענתה הוא מפלה באופן בלתי חוקתי בין תעשיינים בתוך תחומי ישראל ובין תעשיינים מעבר לקו הירוק.

"אני מתנגד לחוק, אבל אין מה לעשות – הוא עבר בהליך דמוקרטי תקין," אמר שר התעשייה, המסחר והתעסוקה שלום שמחון (עצמאות), שנעדר מהמליאה. "הייתי בוודאי מצביע נגד, אבל נאלצתי לפגוש את שר החקלאות של מיקרונזיה בעת ההצבעה."

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר בתגובה ש"מדינת ישראל הוכיחה שוב שהפשיזם הגזעני אכל בה כל חלקה טובה. הגיע הזמן לסגור את הבסטה."

בשבוע הבא יגיע לועדת השרים לענייני חקיקה "חוק השמות" של חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד). על פי החוק, יחויבו אזרחי ישראל הערבים לתת לילדיהם שמות יהודיים.

"אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית," אמרה חוטובלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה