יום שלישי, 15 בפברואר 2011

איך ישראל תגיב על שר המשפטים הירדני הסורר?


היום זימן משרד החוץ את הממונה הזמני בשגרירות ירדן בישראל לשיחת נזיפה בעקבות התבטאותו של שר המשפטים החדש של ירדן, חוסין מג'לי, שתמך בשחרורו מן הכלא של רוצח הנערות בנהריים אחמד דקאמסה, הכלוא מאז 1997. דקאמסה, למי שלא זוכר, היה חייל בצבא ירדן שפתח באש לעבר קבוצת ילדות מבית שמש שטיילו באזור. הוא רוקן עליהן שתי מחסניות עד שמעצור בנשק הפסיק אותו.

השר מג'לי הצטרף אתמול במפתיע לקבוצת מפגינים מול משרדו שדרשה לשחרר אותו. אבל הבעיה, כמדומני, אינה בהתבטאותו של השר אתמול אלא בהיסטוריה שלו. עצם מינויו של מג'לי לשר היתה צריכה להסעיר את המערכת שלנו, ולא ההתבטאות מאתמול.

מג'לי, מסתבר, קשר את גורלו עם גורל הרוצח דקאמסה. מכתבה בעיתון הירדני אלערב אליום עולה שמג'לי, שהיה עורך דינו של דקאמסה, אמר למפגינים שהגן עליו מתוך אמונה שלמה בצדקתו ושהנושא הוא הראשון על סדר יומו כשר המשפטים של ירדן. מג'לי דרש לשחרר את האסיר במסגרת חנינה מיוחדת, ואמר למפגינים "מהי הריבונות הירדנית שעליה מדברים אם לא החופש לשחרר גיבור?"

להזכירכם, בצעד חריג המלך חוסין ביקר את משפחות ההרוגות בבית שמש וניחם אותן במהלך השבעה. המינוי של מג'לי לשר היא סתירת לחי לא רק לישראל ולמשפחות ההרוגות, אלא לזכרו של המלך המנוח.

התגובות בירדן ובישראל לפרשייה ראויות לציון. ירדן, בגינוי רפה, אמרה שעמדתו של מג'לי אינה מייצגת את עמדת הממשלה וכי הנושא לא נדון מאז נכנס דקאמסה לכלא (תגובה מוכרת לשרים סוררים במחוזותינו). ישראל נזפה בממלא מקום השגריר. מה יהיה הצעד הבא? פיטורי השר נראים בלתי אפשריים בעת הזאת, בה משטרים ערביים מואשמים בשיתוף פעולה עם ישראל, וניסיונות קדחתניים לרצות את "העם" מתבצעים בכל מקום. צעד של המלך עבדאללה שייתפס ככניעה ירדנית לתכתיבים חיצוניים, נקודה שהמלך רגיש לה בלאו הכי. מצד שני, המשך כהונתו של מג'לי הוא כתם בל-יימחה על הסכם השלום בין ישראל לירדן, שלא לדבר על פעילות ממשית לשחרור מוקדם של הרוצח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה